KREO igraonica - aktivnosti
Ovdje možete pronaći opis aktivnosti koje provodimo u KREO igraonici.
2 Comments
Naučili smo kako izraditi priručnu bateriju uz pomoć nekoliko krumpira. Zaključili smo da na put u Saharu trebamo uvijek imati sa sobom barem nekoliko limuna, krastavac ili pronaći neki kaktus (sad znamo kako njime napuniti bateriju), u slučaju da nam se baterija na mobitelu isprazni, a zatrebamo pozvati pomoć. Naučili smo i da dva krumpira daju jednako struje kao jedna baterija od 3V. U diskusiji smo uspoređivali koliko povrća bi nam trebalo za napajanje raznih uređaja, i je li to praktično. Spajali smo sebe u strujni krug i zaključili da žaruljica svijetli različitom jačinom, ovisno o tome spaja li se u krug dijete ili odrasli. Kad se spoji odrasli, žaruljica svijetli slabije, a naši pametni sedmogodišnjaci su izvrsno zaključili da je to stoga što struja teže protječe kroz veliko tijelo (veći je otpor), pa je slabija. Na kraju produktivnog dana crtali smo sheme strujnog kruga, koje su ispale inženjerski odlične! Počeci robotike u našoj igraonici: izrađujemo vozila s mehanizmom pokretanja. Didaktički materijal za robotiku je programibilan robotski set za edukaciju, koji dolazi s aplikacijom za jednostavno programiranje.
Nakon što su djeca uz pomoć aplikacije kreirala složeni model, isprobali smo kako funkcionira na maloj utrci. Mali električari kreirali su vlastite svjetleće kukce. Koristeći LED diode, baterije i različit hobby materijal nastali su neobični svjetleći leptiri, vilinski konjici, pauci, zmije i drugi svjetleći ljubimci, koji su djecu uveseljavali još danima nakon izrade.
Ulazak u mikro svijet jednako je tajnovit, kao što je i čaroban. On budi trajni interes djece, i mnogih odraslih. Digitalni mikroskop jedan je od materijala koji koristimo u Kreu. Ovog puta djeci je za istraživanje ponuđen pijesak, vulkansko kamenje, list, cvijet, školjke. Najveći interes pobudilo je promatranje vlastitog tijela: kose, ruku i dr. Koristimo digitalni mikroskop kojeg bežično povezujemo s pametnim telefonom ili tabletom, s povećanjem od 43x.
Kada STEM iskoristimo u umjetnosti i dodamo KREO štih, nastane KREO STEaM.
Crtanje s perspektivom :) Kreator budućnosti mora znati kako mu kreacija izgleda iz svih perspektiva. Aktivnost potiče jačanje ruku, što je važno za funkciju pisanja, i djeluje kao vježba za kralješnicu. Ona vježba i logičko razmišljanje, ali i otvara pogled na nove perspektive, u doslovnom i prenesenom smislu. Ova se aktivnost može provesti i ležeći na leđima, što predstavlja manje opterećenje za leđa, no uvjetuje niže stolove (stolice). Jenga (toranj) tradicionalna je azijska društvena igra, koja razvija koncentraciju, spretnost, mirnoću, ali njome djeca uče i temelje statike, inženjerstva, te razvijaju logičko-prostorne vještine. ArchivesBrain Gym® aktivnosti potiču usklađivanje moždanih polutki, aktiviraju mozak i usklađuju tijelo i um. Korištenjem ovih vježbi utječemo na jačanje koncentracije i pamćenja, poboljšanje koordinacije pokreta, unapređenje čitanja, pisanja, slušanja (školskih vještina), uravnotežujemo emocije i smanjujemo napetost. U KREO igraonici koristimo vježbe poput lijenih osmica, križnog gibanja, misleće kape i slona, kako bismo se lakše fokusirali na zahtjevne umne zadatke. ArchivesUz pomoć plavih mišića, Đure i Buceka, djeca vježbaju kodiranje. Kroz zabavnu igru uče računalni način razmišljanja, koji uključuje slijedeće korake: - montiraju stazu i labirint (prostorno logično-spacijalno razmišljanje) - slažu kod (niz od nekoliko desetaka uputa/strelica/naloga za miša) - kodiraju miša prema svom kodu - prate rezultat (je li miš stigao do svog sira?) - vrednuju zadatak - u slučaju da je kod pogrešan, traže grešku i ispravljaju je - ponovno izrađuju kod i kodiraju miša, prate ga - slave uspješan dolazak do cilja - uspoređuju i završno valoriziraju zadatak (najviša -meta- razina učenja) ArchivesDjeca se upoznaju s električnom energijom. Uz pomoć edukativnog seta za elektriku istražuju kako funkcioniraju električni aparati, što je električna energija i kako ona prelazi u svjetlost i mehaničku energiju. Uče dijelove strujnog kruga, vježbaju njegovo spajanje, izrađuju vlastite strujne kreacije. ArhivaNovogodišnja zabava nije mogla proći bez pjesme, plesa i veselja. U tu svrhu iskoristili smo 3D projicirane igre na podu. Gaženjem projiciranih balona otkriva se slika Djeda Božićnjaka, skakanjem po poklonima raspršujemo konfete, hodanjem po akvariju lovimo ribice, a hodanjem po ledu on puca. ArchivesOva je aktivnost potaknula analitičko razmišljanje, planiranje, predviđanje i vrednovanje. Najprije je trebalo odabrati 20 kockica po svojoj želji, iz kojih će djeca kasnije izgraditi zamišljen predmet. Po odabiru kockica, individualno su trebali na papiru nacrtati plan predmeta koji će izgraditi. Potom su, gledajući plan, kombinirali kockice kako bi dobili željeni predmet. U završnom vrednovanju trebali su procijeniti koji je dio zadatka bio najteži, koju fazu su eventualno morali ponoviti i zašto, i jesu li konačno zadovoljni rezultatom, tj. je li ono planirano zaista i ostvareno. ArchivesU novogodišnjem terminu željela sam da tangram bude posebno izazovan i zanimljiv. Djeca su pripremila prostor za natjecanje. U dva tima natjecali su se u brzini slaganja tangram bora i stabla (aktualne teme), tako da su jedan po jedan iz kolone (tima) trkom uz prepreke dolazili do stola s igrom. Svatko je imao pravo na jedan potez, po čemu se vratio natrag u kolonu i ponovo čekao svoj red, sve dok tangrami nisu bili složeni. Ova je metoda izazvala veliko uzbuđenje, a i uvelike smo se uvježbali u timskom radu i brzom slaganju tangrama. ArchivesOdlučila sam novu godinu s mojim kreativcima proslaviti uz ovu zabavnu aktivnost iz područja kemije. Kombinacijom sode bikarbone i octa dobili smo vrlo pjenušavi šampanjac za našu novogodišnju zdravicu. U čaše (koristili smo staklene štingl čaše, jer se u ovako svečanom novogodišnjem trenutku djeca trebaju osjećati važno) su mali kreativci usipali oko 2 žlice sode bikarbone. Da zdravica bude svečanija u sodu su dodali šljokice u prahu u dvije boje, plastične zvjezdice i šljokice po željama. Čaše su postavili na plastični pladanj visokog ruba. Pripremili su sa strane otopine octa i prehrambene boje (3 boje). Ulijevajući ocat u čaše sa sodom došlo je do kemijske reakcije - bubrenja smjese i izlijevanja preko ruba čaša, pri čemu su šljokice dale poseban svečan efekt, uz neizostavno miješanje boja na pladnju. Kemijski eksperiment pretvorio se u multisenzorni doživljaj za pamćenje! Archives |
Ana Koren FriščićOsnivačica tvrtke KREO j.d.o.o. i autorica KREO programa, magistra pedagogije s osobnim profesionalnim interesom za jačanje potencijala djece i odraslih. Archives
April 2019
Categories |